
Reklamní textil je součástí propagační strategie mnoha firem, ale i jednotlivců, kteří chtějí prosadit nějakou myšlenku, nápad a zajímavý projekt či životní styl. Je to něco úplně jiného, než lidem vhazovat do poštovních schránek letáky, které se mnohdy vnucují a jejich efektivita je poměrně nízká. Ne vždy se totiž leták strefí do „černého“ a spousta z nich také končí v odpadkovém koši. Jestliže ovšem necháte potisknout textilii a obléknete ji na sebe, nikomu se nevnucujete a každý se může rozhodnout, zda s informací bude pracovat, či nikoli. Není to tedy reklama vtíravá a navíc jdete osobním příkladem s něčím, co vám osobně vyhovuje, a co považujete za něco prospěšného.
Propagovat lze cokoli – reklamu můžete zaměřit na výrobky nebo služby, a je to poměrně snadné, stačí natisknout na tričko nový model auta nebo informaci o rozvozu potravin a máte vystaráno, ale to není vše, co se dá propagovat, potisk může být směrován třeba na nápady, co zlepšují život, jako jsou recepty na zdravá jídla anebo místa vhodná pro rekreaci v době dovolených. Propagace nemusí být vysloveně komerční, a přesto bude úspěšná, pokud se například zaměříte na květinový potisk nebo na přírodní scenérie. Ukážete tím lidem, že mohou na tričku zobrazit překrásná místa v naší zemi či v zahraničí a také na přírodní krásy, které mohou mít lidé na vlastní zahradě.
Motýli, ptáci, ryby, květnaté louky – také vám vadí expanze zemědělských ploch s osevem řepky, jež zabírají místo lesům a pastvinám, kde se daří pestré směsi divoce žijících květin? Z volné přírody ubývá hmyz, protože nemá dostatek potravy, a to může v budoucnu, a možná, že už za pár desítek let, vyvolat celosvětovou katastrofu. Propagací zakládání květnatých luk a tlakem na zákonodárce lze tento problém zcela vymýtit. Pamatujte na to, že lidé dobře vnímají, co nosíte na tričku za nápisy, a alespoň podvědomě ocení dobrý nápad pro zlepšení života, než trapná sdělení, kolik vypijete na posezení piv.