Trendy při výběru kávy

Téměř pro každého z nás je káva prvním ranním nápojem a stává se tak startem do nového dne. V průběhu dne může být káva příležitostí k společenskému rozhovoru, stejně tak jako oblíbeným nápojem na pracovních poradách, po dobrém obědě nebo při krátkém odpoledním odpočinku. 
Meziroční nárůst v množství prodané kávy ukazuje, že se stává stále žádanějším nápojem. Zvyšuje se poptávka po prémiových značkách a stále více zákazníků si chce vychutnat kávu z čerstvě namletých kávových zrn. V souvislosti s rostoucím objemem prodeje kávovarů pro domácí použití roste i spotřeba různých kávových kapslí. Příprava dobré kávy je tak velmi rychlá a pohodlná, což v uspěchané době ocení každý.
káva odpočinek
Kolik kávy vypijeme?
V Česku se v maloobchodě ročně prodá více než 23 tisíc tun kávy, každý rok tento prodej roste přibližně o 3%. Nejsilnějším měsícem z pohledu prodeje kávy bývá listopad. Ročně za kávu utratíme více než 7 miliard korun. Zajímavostí může být, že v kategorii balených potravin z pohledu tržeb je káva mezi deseti nejvýznamnějšími potravinami.
Jakou kávu pijeme?
Z důvodu široké dostupnosti a nejnižší průměrné ceny je v posledních letech nejprodávanější mletá káva, ta představuje téměř polovinu prodané kávy, v absolutních číslech je to více než 11 tisíc tun. Pomyslnou druhou příčku zaujímá čistá instantní káva s přibližně pětinovým podílem, následovaná zrnkovou kávou, kávovými specialitami, náhražkami a kapslemi.
káva hrnek
Trendy
K nejvýznamnější změně došlo u zrnkové kávy. Měnící se chutě a zvýšená poptávka po kvalitě – to jsou důvody pro přípravu lahodného nápoje z čerstvě namleté kávy. Meziroční nárůsty prodeje se počítají v desítkách procent.  V souvislosti s měnícími se zvyklostmi českých spotřebitelů se očekává výrazný nárůst poptávky po kapslích. To je dáno zvyšujícími se příjmy, možností rychlé a pohodlné přípravy kávy a zlepšující se dostupnosti kapslí.

Trendy při výběru kávy
4.6 (91.43%)7